|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2014/2015. tanév Erzsébet tábor 2014. szeptember 15-17. Fonyódliget 2014. szeptember 22-24. Zánka
Táborok Fonyódliget Nosztalgia tábor 2010. június 21-27. Egy hetes nyaraláson, üdülésen vettünk részt Fonyódligeten. Az úttörő idők hangulata elevenedett meg a fonyódligeti táborban. Gazdag programok vártak bennünket, mint a régi szép időkben. Tábornyitó zászlófelvonással, kézműves foglalkozások, indián-nap, hajókirándulás Badacsonyba, tini disco, tréfás vetélkedők, foci bajnokság. Az idei évben sajnos az időjárás nem kedvezett nekünk, de ennek ellenére nagyon jól éreztük magunkat. A sok esős és hűvös nap nem szegte kedvünket, a következő színes programokon való részvételünkkel teltek napjaink. Ügyességi verseny a társalgóban - Indián-nap - Készülődés a Neptun-napra. A fő vonzerő mégiscsak a Balaton lett volna, ezért amikor végre a négy napos esőzés után az ötödik napon kisütött a nap belecsobbantunk a "meleg" balatoni vízbe. A hagyományos Neptun ünnepen is részt vettünk saját Neptun Istenünkkel és a Sellő lányok táncával kértük a jó időt. NEPTUN-ÓDA Ismét itt vagyunk tengerek királya, hozzád jöttünk, szerintem hiába. Hisz mindenki a jó időt várta, ami nem jött meg, csak "máma".
Míg Amphitrité a hullámokon kocsizott, addig az összes táborlakó a faházban vacogott. Nejed után te kocsiztál lóval, míg mi a Balatont melegítettük merülőforralóval.
De bízunk benne, hogy lesz ránk egy kis időd, s szigonyoddal varázsolsz meleg vizet, s jó időt!
A tábori foci olimpián arany érmesek lettünk. A győztes csapat a Balaton habjaiban ünnepelt.
Számítástechnika - angol-sport tábor 2010. június 28- július 2. A balatoni nyaralás előtti héten az iskolában kezdtük meg a táborozást. Délelőttönként a tornateremben sportoltunk, fociztunk, sorversenyeztünk, hokiztunk, falat másztunk. Miután jól megmozgattuk a testünket bővítettük számítástechnikai ismereteinket, szörföztünk az interneten és sokat játszottunk, angol játékokat, mondókákat tanultunk. Délutánonként kirándultunk a Desedára, játszótérre, Berzsenyi parkba. Egyik délután jót ping-pongoztunk a Sportcsarnokban. A tábort mozival zártuk. Turisztikai vándortábor hazánk szép tájain 1976 nyarán tanulóinkkal Somogyország szépségeinek felfedezésére indultunk. A nomád élet, a kétnaponkénti bázishely váltás, a kötetlen napirend, a természet testközelbe kerülése olyannyira összekovácsolta kis csapatunkat, tanárt és diákot egyaránt, hogy a hazafelé úton már a következő évet tervezgettük. Ez így ment évről, évre, ahogy nőtt a tapasztalat, idősödtek a tanulók, egyre távolabbi, mindaddig ismeretlen útvonalakat választottunk. Bebarangoltuk a Mecsek, a Bakony, a Dumakanyar, a Mátra, a Börzsöny, a Cserhát turistaútjait, vadregényes sátortáborait, eldugott erdészházait. De megfordultunk az elmúlt években az Ormánságban, az Őrségben, Gemencen, a Duna dél-magyarországi szakaszán és az ország legnyugatibb pontján a Kőszegi-hegységben is.
A rutinos, évente visszajáró táborozókhoz mindig csatlakoztak újak a felső tagozat valamennyi osztályából és nem ritkán jöttek vissza a középiskolából negyedik, ötödik táborozásra nálunk végzett tanulók. Hogy miért? Talán azért, mert a korlátok közé szorított, civilizált, zakatoló életünkből tíz-tizenkét napra újra a természet szülötte és része lehet egy kis csapat. A közös élmények, a tábor önkiszolgáló tevékenysége nagy hatással van a tanulók személyiségének fejlődésére. A természetjárás segíti az egészséges életmód kialakítását. A rendszeres gyaloglás, hegymászás, a víz, a játék és a sportolás edzetté, ellenállóvá teszi a szervezetet. Itt érvényre juthatnak olyan tulajdonságok, képességek, amelyek tanórákban nem kapnak kitüntető figyelmet, de egy-egy tábori szituációban a segítőkészség, az együttérzés, a mások iránti felelősség nagyon fontos fogalmakká válnak.
Talán azért, amit Áprily Lajos így fogalma meg Természet című versében:
Az első német nyelvi tábort 1997-ben szerveztünk, amelynek alapötletét tulajdonképpen a gyerekek adták. Szerettek volna egy olyan tábort, ahol a német nyelvet játékos formában, érdekes feladatok segítségével sajátíthatják el. Az 1997. évi első német tábort csupán iskolánk tanulóinak hirdettük meg, ekkor 28 tanuló jelentkezett az egy hetes turnusra. A jelentkezők között alsós és felsős diákok is voltak. A következő évben a nagyfokú érdeklődés miatt a város összes iskolájába és a környékbeli falvak oktatási intézményeibe is küldtünk jelentkezési lapokat. Megdöbbenésünkre annyi tanuló jelentkezett, hogy az egy hetes turnust három hetesre kellet bővítenünk. A tábor harmadik évében már több gyermek jelentkezett mindhárom turnusra, pedig pontosan tudták, hogy a három hétnek ugyanaz a programja. Az utóbbi 2 évben már nem az iskola épületében, hanem Kistótvárosban szerveztük meg a tábort, ahol sokkal színesebb programokkal vártuk a gyerekeket: lovaglás, számháború, látogatás a zselici falvakba, kézműves foglalkozások, stb.
A tábor célja nem csupán az idegen nyelv elsajátítása, hanem a gyermekek életkorának, fejlettségének, nyelvi ismereteinek figyelembevételével a német nyelv megszerettetése is. A játék, a sport, a kirándulás mind ezt a célt szolgálják.
Hogyan is lehet játék és túra közben nyelvet tanulni? Ennek legegyszerűbb módja az, ha a pedagógus csak az idegen nyelvet használja a kommunikációban. A gyerekeknek meg kell szokniuk, hogy a tanár mindent németül kérdez, minden kérdésre így is válaszol, és az utasítások is német nyelven hangzanak el. Kezdetben a gyermekeke közötti kor- és nyelvtudásbeli különbségből adódóan sok probléma merül fel, de ahogy múlik az idő, egyre természetesebbé válik az idegen nyelv használata. A gyermek megtanulja, hogy ha valamit szeretne közölni vagy kérdezni, azt csak németül teheti meg, hiszen a pedagógus csak ezekre válaszol. A hibát korrigáljuk, és mintha mi sem történt volna, folytatjuk a beszélgetést. Kirándulás, játék közben sok olyan természeti jelenséggel, élőlénnyel, tárggyal ismerkednek meg a tanulók, amelyek német neve észrevétlenül is az emlékezetükbe vésődik a játékos nyelvtanulás segítségével.
Sítábor 1996 óta szervez az iskola a téli hónapokban sítáborokat Szlovákiába. Már közel száz tanuló tanult meg síelni az évek folyamán. Az iskola saját felszerelésekkel rendelkezik, amelyeket a gyerekek használhatnak.
1996-ban Mojtinban, majd a következő két évben Dovalovóban, 1999-ben Trnsalovában, tavaly Bobrovecben voltak a szálláshelyeink. De jártunk a Tátra, és a Fátra különböző sípályáin, sícentrumaiban is. Amikor lehetőség adódott esti, villanyfényes síeléseket is beiktattunk a programunkba, melyek a legnagyobb élményt jelentették a gyerekeknek. Sokan úgy megszerették e sportágat, hogy azóta is hódolnak telente a síelésnek.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||