Projekt szakaszai

Projekt tevékenységei

Projektünk tartalmi rendszerét az alábbi fő területek alkotják: továbbképzések, adaptáció, innovációs tevékenység, bevezető és implementációs tevékenység.

A három fő területet az alábbi tevékenységek segítik és egészítik ki: eszközök, szolgáltatások, programcsomagok, tanulói csomagok beszerzése, kapcsolatépítés és együttműködés a partnerekkel, tájékoztatás és nyilvánosság biztosítása.

Az iskolavezetés két tagja és az iskola 6 pedagógusa elvégezte a kötelező és az általuk választott kompetenciaterülethez kapcsolódó választható módszertani továbbképzéseket. Iskolánk pedagógusai összesen 6x120 órányi továbbképzésre illetve 2x60 órányi továbbképzésre jelentkeznek.

Elvégezzük a pedagógiai program korszerűsítését, a választott kompetenciaterületekhez kapcsolódó kompetenciaközpontú oktatási programcsomagok helyi tantervbe adaptálását.

Iskolánk a kötelező a Szövegértési-szövegalkotási és a Matematikai-logikai kompetenciaterületeken kívül választja az IKT kompetenciaterület programmoduljainak adaptációját, és az Idegen nyelvi kompetenciaterület helyi tantervbe adaptálását.

A megújult pedagógiai program és helyi tanterv alapján kezdünk hozzá pedagógiai tevékenységeinkhez. Elsőként elvégezzük a kompetenciaközpontú oktatás bevezetését a programcsomagok kipróbálását a 2006/2007. tanévben az 1. és az 5. évfolyamon. A 2007/2008. tanévben sor kerül a kompetenciaközpontú oktatás folytatására, a programcsomagok kipróbálására az előző tanévben bevont évfolyamokon, -akik ekkor már 2. és 6. osztályosok lesznek - valamint a kompetenciaközpontú oktatás indítására az akkori 1. és 5. osztályban.

A megkezdett pedagógiai innovációnk hosszú távú biztosítása érdekében sor kerítünk az alapdokumentumaink megújítására.

Beszerezzük a szükséges IKT eszközöket, a pedagógiai innovációt segítő szolgáltatásokat, a szükséges programcsomagokat és a tanulói eszközcsomagokat.

A pedagógiai adaptációs tevékenységünk segítése érdekében kapcsolatba lépünk a központi programban már előttünk álló TIOK intézményekkel, a programmentorokkal, és a tapasztalatcsere, jövőbeni együttműködés érdekében a velünk együtt haladó iskolákkal együtt.

Hogy eredményeink tevékenységeink minél szélesebb körben ismertté váljanak, rendszeresen tartunk tájékoztatókat. A hatékony együttműködés jegyében szervezünk konzultációkat partnereinkkel. Publikációs céljainkra felhasználjuk továbbá a sajtó és a TV által biztosított nyilvánosságot.